Port Lincoln - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Jorik Smits - WaarBenJij.nu Port Lincoln - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Jorik Smits - WaarBenJij.nu

Port Lincoln

Door: joriksmits

Blijf op de hoogte en volg Jorik

17 Maart 2012 | Australië, Port Lincoln

Ik ben nu al een tijdje in Port Lincoln. Port Lincoln is een groot dorp met een paar duizend inwoners. Er is veel werkgelegenheid in de visserij . Aan de kust staan meerdere grote graan silos hier in word al het graan verzameld uit de omgeving waarna het verscheept wordt naar verschillende landen. In het centrum zijn verschillende winkels. Als vervoer middel gebruiken de meeste mensen een terrein auto (het is heuvelachtig) , ik zelf ga vaak met de fiets (terug is dit best zwaar).
Tijdens mij verblijf heb ik bij rosie, christien en hugh en Wim en Marta geslapen.
Het grote verschil met Nederland is dat de wegen hier veel langer en breder zijn. Nog een verschil is dat de mensen het regen water van het dak opvangen en dit als drink water gebruiken. Veel dingen zijn westers.
Gedurende mijn verblijf heb ik veel gevist en gesnorkeld, ik ken nu dan ook al heel wat namen van vissen. Bij Hugh en Christien heb ik een aantal keer kokels gezocht. Ook zijn we een keer abaloniese schelpen gaan zoeken. Dit deden we met behulp van een snorkel uitrusting, je duikt naar beneden en zoekt tussen de rotsen. Het is lekker om eten. De prijs van deze schelpen is erg hoog.
Wat (veel) mensen hier savonds doen is vissen op squit, dit is een soort octopus. Zelf doe ik dit ook regelmatig. Je vangt ze met een speciaal kunst aas, waneer je ze aan de lijn hebt moet je oppasen voor je kleding in verband met de inkt die ze spuiten. Dit heb ik ook al mee gemaakt.
Ik heb nu twee baantjes een bij een mossel fabriek (mossels uitsorteren enz.) en een bij een frietent. Ik werk verschillende dagen in de week.
Ook heb ik met Rosie, Sandy, Paul en Eric een dag gecampeert in het nationaal park. Het is een groot park met een lage begroeiing. In de ochtend zagen we een groep dolfijnen zwemen in de zee. Later hadden Sandy en ik nog naar rasserfish gezocht (een schelp) dit haden we vaker gedaan en we vinden het allebij leuk om te doen (de rest vond dit minder leuk).
Het weer is hier meestal zoning met een matige wind, het is iets kouder dan ik verwacht had maar het is niet heel slecht.
Kort om ik heb veel nieuwe leuke dingen mee gemaakt.
Jorik



  • 17 Maart 2012 - 15:19

    Noraly:

    Hoi Jorik,

    Zo te horen leer je op het gebied van visserij e.d. dus heel veel bij, leuk!


  • 18 Maart 2012 - 12:25

    Marca:

    Hey, weer n mooi verslag, Jorik, en ook mooie foto's!!
    fijn dat je zoveel moois beleefd, en zelfs werkt, om daarna weer door te reizen. Veel plezier nog!!!
    Gr. Marca

  • 20 Maart 2012 - 09:56

    Claudia Voet:

    Heej Jorik,

    Heb net je verslagen gelezen en je foto's bekeken. Je hebt het daar goed naar je zin volgens mij. We missen je hier wel op woensdag met het zwemmen ;) Heel veel plezier daar nog en geniet ervan.
    Groetjes Claudia

  • 20 Maart 2012 - 11:16

    Angelien En Marinio:

    he jorik wat leuk om weer eens iets te horen.je maakt mooie verslagen en dat je ook een baantje hebt is perfect.geniet er van en doe ze de groeten daar van ons.groetjes van ons

  • 25 Maart 2012 - 19:12

    Opa En Oma:

    Jorik wat is het toch geweldig om jou op de foto's in Australie te zien!! We lezen graag jou berichten en hopen er nog veel te zien.
    Dankjewel daarvoor.

  • 25 Maart 2012 - 22:12

    Elly:

    Geweldig Jorik, jou avonturen je zult je wel steeds meer thuis voelen daar? Wil je heel veel echte groetjes doen van ons aan tante Martha, ome Wim, Christy en Hugh, Rosi en haar kinderen. En natuurlijk de rest van de Family! Hoop dat alles goed gaat daar. en hoe staat het met het Engels dat gaat natuurlijk vetter en better! lekker genieten Jorik en we horen nog heel graag meer van je. heel veel groetjes van ons houdoe!!!!!

    De Molletjes

  • 08 April 2012 - 20:41

    Marjolein Peters:

    Hoi Jorik,
    Nou heel wat mee gemaakt en gezien. Dat heb ik wel gelezen. Fijn dat je je goed vermaakt.
    Doen ze daar ook aan pasen? Anders maak jij daar gewoon de traditie: gekleurde eieren zoeken ;) haha.
    Groetjes en geniet er nog maar even van je avondtuur!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorik

.

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 24522

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Reis australie Jorik

13 Juli 2015 - 30 November -0001

caribisch gebied

Landen bezocht: