Cairns Mount Isa - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jorik Smits - WaarBenJij.nu Cairns Mount Isa - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jorik Smits - WaarBenJij.nu

Cairns Mount Isa

Blijf op de hoogte en volg Jorik

29 September 2012 | Australië, Cairns

Re: Ja hier in het noorden kun je niet meer in de zee zwemen in verband met crocodillen. Het kwallen seisoen start in oktober, dus dat kon nu nog net. De bananen zijn nog groen maar als je buiten werkt vind je af en toe gele.

De laatste 2 dagen in Cairns deed ik een rond trip naar verschillende watervallen. Het was super mooi, De locatie's lagen midden in het daintree Rainforest.

De laatste waterval was het mooiste. Je kan van de rotsen naar beneden glijden. Een beetje als een wildwaterbaan maar dan 10 keer mooier.

In Cairns was ik op zoek naar een manier om naar Darwin te gaan. Vliegen bleek even duur te zijn als met de bus gaan dus ik informeerde wat de mogenlijkheden waren. Toen ik op de kaart keek zag ik dat de weg naar Darwin vrij dicht langs Alice springs was en het was mogenlijk om een 10 dagen kaart te kopen. Mijn planning Cairns> Mount Isa (19 uur) > Alice springs > katherine> Darwin. Gisteren avond ben ik na een lange dag aangekomen in Mount Isa ( een grote mijning stad). De weg er naar toe stopten we bij een klein benzine station waar ik toevalig 2 mensen tegen kwam die ik kende uit Cairns een paar uur later stopten we weer en kwam ik ze weer tegen, heel toevalig in een gebied waar bijna niemand woont.Op het einde van de dag kregen we bericht dat de weg naar Mount Isa 2 dagen was afgeslloten in verband met een grote brand. Dit zou betekenen dat we niet verder konden, maar gelukking werd de weg weeer geopend. Toen we naar het gebied reden was het in middels donker, op de heuvels was een grote branden lijn te zien, het leek op een die vulkaan uitbarste. Op een punt was het vuur genadert tot op de weg, we kwamen er maar 2 seconde langs en je kon de hitte door het glas van de bus voelen.

• 29 September 2012 - 11:56

Van De Santegoetsjes:

Hoi Jorik!
    Leuk dat je weer zo snel iets van je laat horen!
    Ga je, als je in Alice Springs bent, ook nog naar de Ayers Rock? Daar moet je geweest zijn zeggen ze, als je in Australië bent geweest. Is wel een eindje rijden, maar wel super mooi om te zien.
    Groetjes en succes met reizen vanaf een regenachtig Oventje. (14 graden)

• 23 Oktober 2012 - 13:53

Rob En Anne Marie:

Hoi jorik,
    Gave watervallen en wat een enorme boomwortel-massa.........schitterend.
    We blijven je volgen ;-)
    Groetjes Rob en Anne Marie.

• 16 November 2012 - 12:46

Linda, Ria & Toine:

Dag Jorik,
    Het cirkeltje in australië is bijn na rond.
    Wij zijn ook net terug van een paar weekjes vakantie in Andalusië (Spanje). Mooie vakantie, maar niets vergeleken met al jouw avonturen in Australië natuurlijk. Geniet nog maar een paar maandjes en dan horen we graag "The story of Austrailien".

Groetje Linda, Ria en Toine