Reis Australie end - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jorik Smits - WaarBenJij.nu Reis Australie end - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jorik Smits - WaarBenJij.nu

Reis Australie end

Door: J.Smits

Blijf op de hoogte en volg Jorik

24 Januari 2013 | Australië, Darwin

Leuk om alle reacties te lezen. Dit is mijn laatste verslag dat ik zal schrijven, over een paar dagen ben ik weer in Nederland.
Na de reis met de auto van west australia naar zuid australia ben ik best lang in adelaide gebleven ook met kerst en nieuw jaar, het is hier wel wat warmer dus bij beiden naar het strand gegaan. Hier na ben ik nog een aantal dagen onder Adelaide geweest, ik heb hier nog gesnorkeld en gezocht naar abalonieen een schelp die je kunt eten. Hierna ben ik terug naar peth gevlogen en de volgende dag zou ik naar coral bay gaan. Maar vanwegen een cycloon was de weg een paar dagen afgezet dus ging ik voor die tijd naar Kalabari, een dorp in het midden van west australia, waar een rivier de zee in stroomt. Het was mooi om te zien maar toch ook wel teleurstellend dat ik niet verder kon. Toen de weg weer open ging ben ik naar Coral bay gegaan en zoals de naam al zegt kun je er snorkelen tussen het coraal! Het verschil tussen het Great barrier reef en hier is dat je hier niet met een boot de zee op hoeft om het coraal te zien, de meeste mensen zwommen dicht bij het strand maar als je een paar honderd meter de zee op zwom was het coraal veel mooier. Ik heb veel vissen en schilpaden gezien ook zag ik een haai. Het is leuk om te snorkelen je bent zo 2 uur in het water zonder aan de tijd te denken. Hier na ben ik in anderhalve dag met de bus naar Kununurra gereden. Het klimaat is hier veel tropischer. Nu ben ik in Darwin aangekomen, de eindbestemming. Gisteren had ik vanuit de bus mijn eerste crocodil gezien, het landschap is erg groen door het regenseizoen.

De reis was/is een hele leuke ervaring. waarbij ik veel meegemaakt, gezien en geleerd heb!

Groeten uit Australie, Jorik

  • 24 Januari 2013 - 09:11

    Kristel Vd Loop:

    Wat maak je toch veel ongeloofelijk mooie dingen mee. Geniet nog van je laatste dagen daar!

  • 24 Januari 2013 - 13:29

    Van De Santegoetsjes:

    Hoi Jorik!
    Geniet nog lekker van je vakantie en het mooie weer, je zal echt wel moeten wennen aan de kou hier (overdag -3 en s'nachts -11!). Maar gelukkig voor jou wordt het volgende week wat warmer. :)
    Je hebt een mooie levenservaring opgedaan daar bij de Aussies en die nemen ze je nooit meer af.
    Hele goede reis en tot volgende week!

  • 24 Januari 2013 - 16:43

    Angelien:

    hoi Jorik
    nou de dagen zijn bijna voorbij, je hebt een mooi verslag gemaakt die alleen jij in het echt zult ervaren.
    geniet nog van de dagen en van de vlucht, en we zien jou weer snel.
    veel groetjes van uit wanroy

  • 26 Januari 2013 - 15:26

    Marijke:



    Je Australië-reis zit er bijna op, over een paar dagen weer terug in Nederland, met een hele mooie ervaring rijker!
    Ik wens je een goede reis terug naar Zeeland!



  • 27 Januari 2013 - 17:48

    Anne Marie, Rob En Kids:

    Goed reis, Jorik en tot volgende week!
    Groeten uit Diessen

  • 27 Januari 2013 - 18:10

    Carin Smits:

    Jorik,

    vogens ons heb je in het afgelopen jaar veel gezien en beleeft waar wij jaloers op zijn. maar dat is mooi voor jou. een geweldige levenservaring.
    rust nog goed uit van je laaste nacht in australie en morgen een goede vliegreis. wij zitten nu al op je te wachten naar die verhalen waar jij nog van na kunt genieten.

    tot in Nederland,
    fam. vd. Broek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorik

.

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1522
Totaal aantal bezoekers 24529

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Reis australie Jorik

13 Juli 2015 - 30 November -0001

caribisch gebied

Landen bezocht: