west zuid australie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jorik Smits - WaarBenJij.nu west zuid australie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jorik Smits - WaarBenJij.nu

west zuid australie

Door: Jorik Smits

Blijf op de hoogte en volg Jorik

22 December 2012 | Australië, Adelaide

Anderhalve maand geleden was ik begonnen met reizen ik zuid west australie. Dit heb ik grotendeels met de fiets gedaan, meestal een zware maar ook mooie reis met een behaald gevoel. Hoe verder je naar beneden ging hoe mooier het werd, met namen de bioversiteit van de bossen. Onder weg heb ik ondermeer in de nationale parken gecampeerd met de daarvoor toegewezen campingspots. Met namen in het weekend zijn er veel mensen die er camperen. Verder naar het zuiden heb ik grotendeels met de bus gereisd, hier bevond zich het karri forest met bomen van meer dan 60 meter hoog (een hiervan kon je beklimmen zie foto). Ook had je een boom waar een auto onder pasten. West australie is een stuk rustiger en uitgestrekt dan de oost kust, het is daarom wel handig om een auto of een fiets te hebben. Vanuit Esprence ben ik samen met een reisgenoot naar zuid australie gereisd. Na drie dagen rijden door de wildernis ben ik aangekomen in Port Lincoln en heb de familie bezocht. Het was leuk om ze weer te zien en dingen te herkennen. Nu ben ik in Adelaide. Snel wil ik het laatste gedeelte van mijn reis gaan afronden.

Jorik

  • 22 December 2012 - 12:59

    Fam. Santegoets:

    Hoi Jorik!
    Het ziet er weer geweldig uit hoor! :) En zo'n mooi wit strandzand... echt een plaatje.
    We worden jaloers en willen ook wel daarheen.
    Je zal veel te vertellen hebben als je terug komt.
    Geniet nog effe van alles en fijne kerst en gelukkig 2013 alvast.
    Groetjes van een nat en zwaarbewolkt Oventje.

  • 23 December 2012 - 00:27

    Rob En Anne Marie:

    Hoi Jorik,

    Een rondje Australië, een superervaring. We hebben dankzij je verslagen een beetje meegenoten, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met het zelf mee te maken.
    Nog het laatste stuk en dan verwachten we een hele andere Jorik terug te zien. Het kan niet anders dat deze ervaring je heel veel heeft gebracht. SUPER.
    Hele fijne kerstdagen en een tof 2013. Wij drinken er een extra borrel op.
    Groetjes van ons hele gezinnetje.

  • 23 December 2012 - 16:52

    ANGELIEN:

    Hoi Jorik

    wat is het weer mooi om je stukjes te lezen en om de mooie foto s te zien geniet er nog van en tot gauw.
    fijne feestdagen en een tof 2013.
    groetjes fam.Peters

  • 23 December 2012 - 16:52

    ANGELIEN:

    Hoi Jorik

    wat is het weer mooi om je stukjes te lezen en om de mooie foto s te zien geniet er nog van en tot gauw.
    fijne feestdagen en een tof 2013.
    groetjes fam.Peters

  • 09 Januari 2013 - 16:16

    Carin Smits:

    dag Jorik,

    ik heb weer even door je reisverslagen gelezen, geweldig wat je allemaal ziet en mee maakt.
    nu nog de laatste loodjes. fijn dat je weer naar huis komt, alleen dan kan ik niet meer van je recente foto's genieten. geniet nog veel, nu het nog kan.
    ook willen wij je voor je verjaardag feliciteren en maak er een austalische dag van die je nooit meer zult vergeten.

    groetjes hans, Carin, Jessie, Thimo en Emiel

  • 11 Januari 2013 - 20:49

    Van De Santegoetsjes:

    Jorik! Proficiat met je 21e verjaardag! Hier is het nog geen zaterdag maar bij jou wel dus..... Veel plezier and happy birthday today! Have a nice day/night and a lot of FourXXX !!! ;)
    Groetjes van ons.

  • 12 Januari 2013 - 09:40

    Angelien:

    hoi Jorik
    Proficiat met je verjaardag, ik hoop dat je daar ook een feestje kan bouwen.
    nou het aftellen is begonnen, hoop je snel te zien. groetjes uit Wanroy

  • 12 Januari 2013 - 18:52

    Anne Marie En Rob :

    Hey Aussie,
    Gefeliciteerd met je verjaardag.
    En een fijne vlucht volgende week.

    Groeten uit Diessen.

  • 14 Januari 2013 - 19:18

    Elly Smits:

    Jorik,
    Van harte gefeliciteerd. Zoals altijd zijn wij wat later met dat soort dingen.
    Wij hopen dat je nog heel veel geniet van je laatste daagjes in Australie, tot in het koude kikkerlandje. Mooie foto's vast veel mee gemaakt, wij vroegen ons af of jij dan echt helemaal alleen in dat tentje hebt geslapen midden in de rimboe?

    Wij (Elly en Teun) zijn helaas zelf op reis als jij thuis komt, onze meiden zijn wel thuis dus komen je wel gedag zeggen.

    Groetjes uit Zeeland

  • 16 Januari 2013 - 15:53

    GERARD.:

    hoi jorik ik heb gehoord dat jij weer snel thuis komt dus ik ben heel erg benieuwd hoe jou avondtuur in australie was je zult wel heel veel gezien hebben ik kom je snel opzoeken als je thuis bent groetjes gerard uit someren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorik

.

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 24530

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Reis australie Jorik

13 Juli 2015 - 30 November -0001

caribisch gebied

Landen bezocht: