west australieen - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Jorik Smits - WaarBenJij.nu west australieen - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Jorik Smits - WaarBenJij.nu

west australieen

Blijf op de hoogte en volg Jorik

16 November 2012 | Australië, Dunsborough

Hallo allemaal

Het is al weer een tijdje geleden dat ik heb geschreven. Een maand of anderhalf geleden was ik in alice springs, een dorpje midden in australieen. Toen ik er aan kwam regende het voor de eerste keer in 150 dagen, de rivieren zijn daar dan ook voor maar 2 a 3 dagen gevuld.
Ik had er een toer gedaan naar verschillende bergen en meren. Het was met een leuk klein groepje, iedereen vond het een geslaagde dag. Na alice springs heb ik veel tijd in de bus doorgebracht, ik bleef 2 nachten in darwin en besloot naar west australieen te gaan. Dit was een lange trip, naar broom was 1 dag, van broom naar perth was 1,5 dag. Op zich een lange reis maar zo zie je teminste hoe groot het land is. Vanuit perth ben ik verder naar het zuiden gereisd, waarna ik uiteindelijk in dunsbourg uit kwam (super mooi plaatsje). Ik heb hier 3 weken gewerkt bij een wijngaard, het was elke keer het zelfde werk maar we werkten in een leuke groep en mooie omgeving dus het was niet zo erg. West australieen is een welvarende provincie dat het heel goed doet door alle bodem schatten, de dorpen en steden zien er dan ook modern uit. Ik een paar dagen ben ik van plan om verder te reizen naar het zuiden 1 of 2 weken met de fiets.

groeten Jorik

  • 16 November 2012 - 12:48

    Linda, Ria En Toine:

    Dag Jorik,
    Het cirkeltje in australië is bijn na rond.
    Wij zijn ook net terug van een paar weekjes vakantie in Andalusië (Spanje). Mooie vakantie, maar niets vergeleken met al jouw avonturen in Australië natuurlijk. Geniet nog maar een paar maandjes en dan horen we graag "The story of Austrailien".

  • 16 November 2012 - 12:48

    Van De Santegoetsjes:

    Hoi Jorik!
    Wat heb je al veel gereisd zeg! Wow! Heb je een beetje bijgehouden hoeveel kilometer je al hebt afgelegd?
    Het zijn er heel wat volgens mij. Ik zou zeggen geniet nog van het weer. Ik denk dat het weer warmer is daar dan hier (hier nu 5 graden en echt herfst). Zijn daar in West Austrialië ook veel aboriginals? Nog heel veel plezier en Fiets ze! ;)

  • 16 November 2012 - 14:32

    Angelien En Marinio:

    hoi Jorik
    wat een reis maak je toch, echt kei knap en leuk dat je ons een beetje op de hoogte houd. we vinden het wel een beetje lang duren voor je weer terugkomt, maar je bent nog niet klaar daar dus zet hem op!
    groetjes van Wanroy

  • 16 November 2012 - 20:09

    Marca:

    Heeey Jorik
    Wat fijn je belevenissen weer te lezen!! Knap, je bent n echte reiziger geworden, veel zien en werken, knap hoor!!! Je ziet er goed uit, en n stuk volwassener!! Fijne tijd nog, fiets ze!!
    Gr. Ook van peters, doei Marca

  • 10 December 2012 - 20:55

    Angelien:

    hoi Jorik
    ik wil je van de andere kant van de wereld alvast hele fijne feestdagen wensen en een knalend 2013 wensen. en dan weer vlug terug naar zeeland, maak het nog mooi en bekijk alles goed, dan heb je heel veel te vertellen tegen ons. heel veel groetjes van Oma en Opa Smits en van ons uit wanroy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorik

.

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 605
Totaal aantal bezoekers 24531

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Reis australie Jorik

13 Juli 2015 - 30 November -0001

caribisch gebied

Landen bezocht: