sint eustatius - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Jorik Smits - WaarBenJij.nu sint eustatius - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Jorik Smits - WaarBenJij.nu

sint eustatius

Door: jorik smits

Blijf op de hoogte en volg Jorik

22 Juli 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

De eerste week in sint eustatius trainingen gedaan voor de video analyse van de conch (grote schelp). Het is een nederlands eiland, maar de meeste mensen spreken er engels. Het eiland is erg geisoleerd en heeft maar een kleine populatie mensen.

Een paar dagen terug heb ik op sint eustatius gewandeld naar de top van de hoogste berg op het eiland. Op de weg er naar toe was ik het pad kwijt geraakt en moest ik over de stijlen rotsen naar boven. Hier eenmaal aangekomen was er een mooi uitzicht op de berg. In het midden van de berg was een hele oude krater. Deze krater bestaat in contrast met de rest van het eiland helemaal uit tropisch regenwoud. Na het beklimmen van de berg ben ik dan ook in de krater gegaan. Deze was maar aan een kant van de berg te betreden omdat de rest te stijl was om te beklimmen. Eenmaal in de krater aangekomen worden de bomen reusachtig er zijn bomen die wel 3 meter dik zijn.
In de namiddag ben ik naar de andere kant van het eiland naar een rif geweest. Het was nog best lastig om de plek te vinden maar na wat rondvragen ben ik er toch gekomen. Het rif was omsloten met een lange rij rotsen. De stroming was best sterk maar het water was super helder. Een maal in het midden van het rif kwamen er opeens 3 flinke haaien aangezwommen, dit was super indrukwekkend om te zien.

• 22 Juli 2015 - 08:36

Hannie En Nico:

Hoi Jorik spannend zeg was je al bijna opgegeten voor dat je aan je stage begint
    groetjes en ben voorzichtig
    Hannie en Nico

• 22 Juli 2015 - 09:44

Angelien:

Hoi Jorik, wat een mooi avontuur ga je weer beleven. En mooi dat we zo ook iets kunnen meegenieten. Hop dat je voorzichtig doet en ve opsteekt e geniet. Gr. Uit Wanroy

• 22 Juli 2015 - 10:00

Anne Marie En Rob:

Leuk om te lezen Jorik. wij volgen jouw avonturen!